- A definíciók tanulása elengedhetetlen fontosságú nagyon sok tantárgynál, de nem könnyű izgalmassá tenni. Hogyan lehet ilyesmibe kreativitást csempészni, ráadásul úgy, hogy a diákok együttműködjenek, közösen dolgozzanak és láthassák egymás munkáját.
- Hogyan tudom érdekesebbé tenni a prezentációkat?
- Differenciált óravezetés IKT-val. A problémám az volt, hogy a később kezdődő órákon azok, akik gyorsabban végeztek a munkával, elveszítik a figyelmüket. Hogyan tudom őket ébren tartani, amíg a többiek végeznek?
- Hogyan segíthetek a diákoknak az érettségi tételek kidolgozásában?
- Forrásokat kell feldolgoznia a gyerekeknek, szeretném ellenőrizni, hogy valóban átolvasták-e?
- Kíváncsiak vagyunk arra, hogy mi minden történik a szakmában, de nincs erőnk (lehetőségünk) az összes szaklapot figyelemmel követni, illetve szeretnénk olyanokkal kapcsolatot tartani, akik hasonló dolgok iránt érdeklődnek. Hogyan tehetjük ezt meg?
Csupa izgalmas kérdés, amely a tanárok munkáját érinti. De jó is lenne egy olyan könyv, amelyben ezekre a kérdésekre a válaszokat megtalálhatnánk! Persze nem elméleti szinten, hanem a tanórákon már sikerrel vizsgázott megoldásokat, mindezt az IKT lehetőségeit profi módon használó gyakorló tanárok tolmácsolásában.
Túl szép is lenne, és valószínűleg nagyon drága, hiszen ki az aki ezt az értékes tapasztalatot csak úgy megosztja másokkal? 🙂
Név szerint Nádori Gergely és Prievara Tibor, aki a Tanárblog oldalon mindenki számára szabadon elérhetővé tette a Kis-nagy IKT könyvet, amelyben 50 pedagógia szituációra adnak megoldási javaslatokat.
Kötelező olvasmány minden olyan tanár számára, aki az óráit érdekesebbé és hatékonyabbá szeretné tenni!